ONON Plusz

2012. január 12., csütörtök

ONline olasz - preoccuparsi


ONON – ONline Olasz Naponta - Tanulj egy olasz szót minden nap!

A mai online olasz szavunk: preoccuparsi – aggódni
Ragozása: io mi preoccupo, tu ti preoccupi, lui/lei si preoccupa, noi ci preoccupiamo, voi vi preoccupate, loro si preoccupano.
Participio passato: si (essere) preoccupato

A mai online olasz példamondataink:
Non ti preoccupare! – Ne aggódj! (Ezt gyakran lehet hallani az olaszoktól. :))
Perché ti preoccupi per ogni piccola cosa? – Miért aggódsz minden apróság miatt?
Mi sono preoccupata per te. – Aggódtam érted.

ONON – ONline Olasz Naponta – gyere holnap is!
Írj újabb példamondatot a hozzászólások között! Nézz vissza, holnap kijavítom!
...jön ...jön ...JÖN! ONON Plusz *hamarosan!*

2 megjegyzés:

  1. Mi sono preoccupata molto quando il mio cane é stato preso.
    Nagyon aggódtam amikor elveszett a kutyám.

    Molta gente si preoccupano per il inquinamento e la disoccupazione.
    Sok ember aggódik a környezetszennyezés és a munkanélküliség miatt.

    I genitori si preoccupano per il futuro dei figli.
    A szülők aggódnak a gyerekeik jövője miatt.

    I tuoi genitori si preoccupano molto quando tu torni a casa tardi.
    A szüleid nagyon aggódnak amikor későn érsz haza.

    Mi preoccupo troppo per il stato di salute della mia nonna.
    Eléggé aggódom nagymamám egészségi állapota miatt.

    Non devi preoccuparti per il denaro.
    Nem kell aggódnod a pénz miatt.

    Gli ungheresi si preoccupano per la situazione del paese.
    A magyarok aggódnak az ország helyzete miatt.

    VálaszTörlés
  2. JAVÍTÁS:

    Mi sono preoccupata molto quando il mio cane SI É PERSO. - Nagyon aggódtam amikor elveszett a kutyám.

    Molta gente si preoccuPA per L'inquinamento e la disoccupazione. - Sok ember aggódik a környezetszennyezés és a munkanélküliség miatt.

    Mi preoccupo troppo per LO stato di salute DI mia nonna. - Eléggé aggódom nagymamám egészségi állapota miatt.

    VálaszTörlés